مرداد
۲۵
۱۳۹۵

دانلود تحقیق بازار جهان در تمدن های مختلف

کلمه بازار به منزله ی عضو اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهان واقعی گسترش می یابد می باشد. بازارها به طور ذاتی پیکره ای خطی با گسترش طولی هستند و مجموعه گذرها، بازارچه ها، میدان ها، فضاهای شهری، را شامل می شوند. در ادامه مطلب می توانید تحقیق بازار جهان در تمدن های مختلف را مشاهده و دانلود نمایید.

بازار جهان در تمدن های مختلف

مشخصات فایل

عنوان : بازار جهان در تمدن های مختلف
فرمت فایل : پاورپوینت (ppt)
تعداد اسلایدها : ۲۸
حجم فایل :۶٫۳ مگابایت

خلاصه آنچه در تحقیق بازار جهان در تمدن های مختلف می خوانید :

بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:
منظر اقتصادی:
محل معین برای خرید و فروش جهت انجام مبادلات در زمان واحد و با قیمت مناسب یا به عبارت دیگرمحل عرضه و تقاضا.
منظر اجتماعی:
بازار وسیعترین فضای تجمع و تعامل ساکنان یک شهر بوده است همچنین با در برداشتن عناصر مذهبی و سیاسی در کنار خود به یک مرکز مهم شهر تبدیل شده است.
منظر کالبدی:
بازار از لحاظ ریخت شناسی به دو دسته تقسیم می شود:

  • بازارهای از پیش طراحی شده.
  • بازارهای خودرو.

بازارهای از پیش طراحی شده:
بازار خطی : این نوع بازار ها در جهت طول رشد کرده و در طرفین دارای انشعاباتی است اگر چه این انشعابات در مقایسه با طول بازار بسیار ناچیز است.
بازار چند محوری:این نوع بازار شبکه گسترده ای ازراسته های موازی و متقاطع است که شامل دو نوع بازارهای منظومه ای و صلیبی است.
بازار منظومه ای:
مجموعه ای از راستاها و دالان های سرپوشیده که خانه ها به شکل کمربندی آن را احاطه کرده اند.
بازار صلیبی:
دو بازار خطی عمود بر هم که در محل تقاطع به صورت چند محوری تراکم یافتند.
بازارهای خودرو:
بدون طرح و نقشه قبلی و بنا به ضروریات روزانه مردم شکل گرفته اند.
کارکرد سیاسی،اجتماعی،کالبدی بازار
کارکرد سیاسی :
سه نوع رابطه سیاسی در بازار وجود داشته است:
رابطه پر تناقض بازار با دولت.
رابطه تجاری بازار با دولت.
رابطه بازار با دولت از طریق قوانین تجاری،مالی و مالیاتی.
کارکرد اجتماعی :
علاوه بررابطه اجتماعی بین تجاربازار،خریداران نیزبا تجاروبا یکدیگرتعاملات اجتماعی داشته و از اخبار مطلع می شدند.
کارکرد کالبدی :
ارتباط و ادغام پیکره بازاروکالبد شهر و تناسب در جایگزین کردن مکان کاربری های گوناگون در طول.
بازار در اروپا:
قبل از اسلام:
عمومأ بازار در میدان های باز عمومی بوده و عملکرد آن تلفیقی از تعاملات اجتماعی و تجاری بوده است و طرحی از پیش تعیین شده داشته.
بعد از اسلام:
بازار در مرکز شهر و در خیابان های عریض شکل می گرفته و در ترکیب با فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده است.

فهرست مطالب تحقیق بازار جهان در تمدن های مختلف را در قسمت پایین می توانید مشاهده نمایید.

بازار
بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:
کارکرد سیاسی،اجتماعی،کالبدی بازار
بازار در اروپا:
بررسی و تحلیل نقشه شهرها در تمدن های مختلف:
شهر اور
تمدن بین النهرین
شهر اربیل
تمدن بین النهرین
شهر اوروک تمدن بین النهرین
شهر اخناتون تمدن مصر
شهر موهنجودارو تمدن هند
شهر گورنیا
یونان
شهر میلتوس
شهر پرینه
شهر آتن
شهر رم
امپراطوری رم
شهر تیمگاد
شهر ساوت همپتون
قرون وسطی
شهر وینچلسی
شهر تورین
دوره رنسانس و باروک
منابع

فهرست منابع تحقیق

تاریخ شکل شهر(جلد ۱_۲)
طراحی فضای شهری (محمود توسلی)
تاریخ شهر(لئوناردو بنولو)
طراحی شهر ها (ادموند بیکن)
آرشیو معماری
مجله معمار
جستار های شهرسازی

نمونه ای از اسلایدهای این تحقیق را در زیر می توانید مشاهده کنید :

بازارهای جهان در آیین های مختلف

مطالعه تحقیق های بناهای وابسته به بازار و مفهوم بازار و كاركردهای آن نیز می تواند در این زمینه کمک زیادی بکند.

هم اکنون می توانید مقاله بازار جهان در تمدن های مختلف را به قیمت ۴۹۰۰ تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.


توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید