مقاله مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا - آسمان فایل
مرداد
۲۵
۱۳۹۵

مقاله مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا

در وجه مشتريان، سازمانها درمورد تعريف و تعيين بخشهاي مختلف مشتريان و بازارهايي كه درآنها به رقابت مي‌پردازند، اقدام مي‌كنند. وجه مشتريان، سازمانها را قادر مي‌سازد تا معيارهاي اصلي سنجش وضعيت مشتريان – شامل رضايت، وفاداري، حفظ و نگهداري، بدست آوردن مشتريان جديد و سودآوري – را در بازارها و مشتريان موردسنجش، توجه و بهبود قراردهند.در ادامه مطلب می توانید مقاله مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا را دانلود نمایید.

مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا

مشخصات فایل

عنوان : مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا
فرمت فایل : word (قابل ویرایش )
تعداد اسلایدها : ۱۱۶
حجم فایل :۱۹۰ کیلوبایت

خلاصه آنچه در تحقیق مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا می خوانید :

نقاط قوت و ضعف داخلي:
مقدمه:
نقاط قوت و ضعف‌ داخلي در زمره فعاليت‌هاي قابل كنترل سازمان قرار مي‌گيرند كه سازمان آنها را به شيوه‌اي بسيار عالي يا بسيار ضعيف انجام مي‌دهد. آنها در ساية فعاليتهاي، (۱) بازريابي، (۲) امورمالي ( حسابداري )،(۳) توليد ( عمليات )،(۴) تحقيق و توسعهو سيستم‌هاي،(۵) اطلاعات رايانه‌اي،(۶) به وجود مي‌آيند. يكي از فعاليتهاي اصلي و ضروري مديريت استراتژيك اين است كه نقاط قوت و ضعف دواير و واحدهاي سازماني را شناسايي و آنها را ارزيابي كند. سازمانها مي‌كوشند استراتژي‌هايي را به اجرا در آوردند كه نقاط قوت داخي تقويت شود و ضعف‌هاي داخلي بر طرف گردد.
نقاط قوت و ضعف شركت را در مقايسه با وضع شركت‌هاي رقيب تعيين مي‌كنند. يكي از اطلاعات مهم اين است كه سازمان از نقاط قوت و ضعف نسبي خود، آگاه شود.
همچنين مي‌توان نقاط قوت و ضعف شركت را بر اساس موجوديت و نه بر اساس عملكرد سازمان تعيين كرد براي مثال، داشتن منابع طبيعي يا شهرت ديرپا، از نظر كيفيت محصول، مي‌توانند به عنوان نقاط قوت به حساب آيند.
نقاط قوت شركت را مي‌توان برحسب دستيابي به هدف‌هاي مورد نظر تعيين كرد. براي مثال شركتي كه مي‌كوشد هميشه به مقدار لازم موجودي داشته باشد، گردش بسيار زياد موجوديها نمي‌تواند به عنوان يك نقطه قوت به حساب آيد.
از راه‌ههاي بسيار زيادي مي‌توان عوامل داخلي سازمان را محاسبه كرد، مانند محاسبة نسبت‌ها، تعيين ميزان عملكرد و مقايسه اين عوامل با ميانگين صنعت يا دوره‌هاي گذشته همچنين مي‌توان براي بررسي عوامل داخلي مانند ورحيه كاركنان، كارايي توليد، اثر بخشي تبليغات و ميزان وفاداري مشتري از انواع تحقيقات پيمايشي استفاده كرد.
رابطه بين واحدهاي وظيفه‌اي سازمان:
مديريت استراتژيك فرايندي است كه به روابط متقابل بسيار زياد نياز دارد و در اجراي آن ايجاب مي‌كند كه بين مديريت سازمان و مديران دواير و واحدهاي بازريابي، امورمالي ( حسابداري )، توليد ( عمليات ) تحقيق و توسعه و سيستم اطلاعات رايانه هماهنگي اثر بخشي وجود داشته باشد.
موفقيت سازمان در گرو همكاري و همياري مديران و كاركنان همه دواير و واحدهاي سازماني است تا ديدگاه‌ها، نظرها، عقايد و اصلاحاتي را ارائه نمايند.
در اجراي مديريت استراتژيك، مشاركت مديران واحدهاي وظيفه‌اي مختلف در بررسي عوامل دروني سازمان به ماهيت تصميماتي بستگي دار كه در واحدهاي وظيفه‌اي ديگر سازمان گرفته مي‌شود و اثرات باقوه‌اي كه آنها بر كل سازمان خواهند داشت. براي اينكه بتوان هدف‌هاي بلند مدت و استراتژيها را تعيين كرد، آگاهي از روابط ياد شده در بالا از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
براي مثال، امكان دارد مديران امورمالي بخواهند تعداد گزينه‌ها يا راه‌هاي امكان پذير را كه در برابر مديران عملياتي وجود دارد محدود نمايند.

فهرست مطالب تحقیق مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا را در قسمت پایین می توانید مشاهده نمایید.

فهرست مطالب مدیریت سازمانی در عرصه فروش

این فقط بخشی از فهرست مطالب است.

مطالعه تحقیق بررسی اجمالی سیستمهای اطلاعات مدیریت در سازمان نیز در این مورد میتواند به شما کمک کند.

هم اکنون می توانید مقاله مديريت سازمانی برای رقابت و فروش كالا را به قیمت ۱۲۰۰۰تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.

توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید

فقط به سوالاتی پاسخ داده می شود که مرتبط با موضوع فوق باشد.