شهریور
۲
۱۳۹۵

دانلود تحقیق كمال انسان از نظر اسلام

انسان ذاتاً موجودی کمال گراست و در زندگی تلاش می کند به کمال و خوشبختی دست یابد و ممکن است این کمال را در ثروت و یا در قدرت ببیند. حال می خواهیم بدانیم کمال حقیقی چیست؟ چگونه به آن دست پیدا کنیم؟ را خوشبختی چیست و برای رسیدن به آن چه موانعی سر راه ماست؟در این زمینه تحقیق كمال انسان از نظر اسلام را دانلود نمایید.

كمال انسان از نظر اسلام

مشخصات فایل كمال انسان از نظر اسلام

عنوان: كمال انسان از نظر اسلام
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و پرینت)
تعداد صفحات: ۵۹
حجم فایل: ۳۶۵ کیلوبایت

خلاصه آنچه در تحقیق كمال انسان از نظر اسلام می خوانید.

كمال انسان از نظر اسلام

انسان ذاتاً طالب کمال ،و از نقص گریزان است. هر چه در زندگی تلاش کرده سخنی آن را بر خودهموار می سازد،برای رسیدن به کمال و خوشبختی است. گرچه ممکن است در تشخیص مصداق های آن اشتباه کرده،آن را در ثروت یا قدرت و امثال آن بپندارد.
از این رو پیش از هر چیز لازم است بدانیم کمال حقیقی چیست و برای دستیابی به آن چه باید کرد؟راه خوشبختی کدام است و موانع این راه چیست؟

این بحث از قدیم مطرح بوده و پیرامون آن نظریه های مختلفی ابراز شده است:
* جمعی از فلاسفه ی یونان – پیش از ارسطو – سعادت بشر را در کمالات نفسانی دانسته و آن را در چهار صفت: شجاعت،عفّت،حکمت و عدالت خلاصه کرده،بقیّه ی صفات نیک را منشعب از این چهار صفت می دانستند . واجد این صفات را سعادتمند می خواندند،اگر چه از کمالات جسمانی و سلامت بدن و امور مادی محروم بوده،مبتلا به نقص عضو و دیگر امراض بدنی هم باشد.
* مرتاضین نیز که به اصالت نفس معتقدند،سعادت و کمال بشر را تنها به تعالی جهات روحانی و کمال نفسانی دانسته،راه به فعلیّت رساندن این قوّه را ریاضت ها و مجاهدت های سخت می دانند. آنان بر این باورند که هر چه ریاضت و محرومیّت جسمی بیشتر،و هر قدر بدن از لذایذ مادی محروم تر باشد،تکامل روح بیشتر می شود،و این بدان معنی است که ریاضت و آزار جشم و ترک تمایلات،رهگذری برای وصول به سعادت و کمال بشری است.
* برخی هم به اصالت نفس عقیده دارند و سعادت حقیقی را در ترقّی و تعالی نفس می دانند. ولی نظر به این که تحقّق آن با مبتنی بر اموری اعم از نفسانی و جسمانی دانسته اند،به بدن هم اندک توجّهی کرده،معتقدند: از تمایلات جنسی و خواهش های نفسانی که خارج از حریم سعادت،و مشترک بین انسان و حیوان است نیز نباید غافل بود.
در این سه عقیده توجّه لازم به جسم نشده و تمایلات مادی مورد بی اعتنایی قرار گرفته است. آنان انسان را از زوایه ی خاصّی مورد نظر قرار داده،و از این نکته ی مهم غفلت کرده اند که بدن مَرکب روح است و نفس با همین مرکب به مقصد می رسد . از این نابودی بدن و ناتوان کردن آن باعث توقّف انسان قبل از رسیدن به کمال خود خواهد شد.
به علاوه به نفس و روح نیز – که سعادت انسان را در تعالی آن می دانند- توجّه کامل ننموده و بعضی از مسایل اساسی چون عقیده و اخلاق را با آن توسعه ای که دارد مورد بی مهری قرار داده اند.
در مقابل این سه گروه دنیای کنونی سعادت بشر را در امور مادی خلاصه می کند. در نظر اکثر مردم جهان اصالت یا تمایلات و لذّات و اولویت های مادّی بوده،جهات معنوی،سجایای اخلاقی و توجّه به روح و انسانیت ،مطرود و به دست فراموشی سپرده شده است، و چیزهائی از قبیل ثروت، مقام،قدرت و تمایلات جنسی،ملاک عمل و خوشبختی شناخته شده،به گونه ای که دارنده ی این امور را انسانی خوشبخت می پندارند . اینان نیز خود به چند تقسیم می گردند:
* برخی دستیابی به منزلت های مادی را که پُست و مقام و دارایی و ثروت از جلوه های بارز آن است کمال دانسته،تمام توان خویش را در راه به دست آوردن آن به کار می گیرند و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نکرده،و به هر وسیله ای متمسّک می شوند تا به گمان خود فردی شایسته باشند،و چنان چه به مقام دلخواه نرسند در خود احساس حقارت و پستی می نمایند.

فهرست مطالب تحقیق كمال انسان از نظر اسلام در پایین آمده است.

کمال از نظر اسلام
سبک‌های یادگیری یونگ
سبک یادگیری برون‌گرا چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های برون‌گرا
مشخصات یادگیرنده‌های برون‌گرا
سبک‌ یادگیری درون‌گرا چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های درون‌گرا
مشخصات یادگیرنده‌های درون‌گرا
سبک‌ یادگیری منطقی چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های منطقی
مشخصات یادگیرنده‌های منطقی
سبک یادگیری شهودی چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های شهودی
مشخصات یادگیرنده‌های شهودی
سبک‌ یادگیری متفکرانه چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های متفکر
مشخصات یادگیرنده‌های متفکر
سبک یادگیری احساسی چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های احساسی
مشخصات یادگیرنده‌های احساسی
سبک یادگیری قضاوتی چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های قضاوتی
مشخصات یادگیرنده‌های قضاوتی
سبک یادگیری ادراکی چیست؟
تعداد یادگیرنده‌های ادراکی
مشخصات یادگیرنده‌های ادراکی
منبع
مقاله: فصلنامه کلام اسلامی
۱٫لذت گرایی شخصی
تحلیل و بررسی نظریه
تحلیل و بررسی
۳٫نفع عمومی
نقد و بررسی
۴٫ مکتب عاطفه گرایی
۵٫ همهنگی میان منافع عمومی و خصوصی افراد
تحلیل و بررسی
پی نوشت ها:
راههای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب
برنامه مبارزه
حوزه و دانشگاه
مکتب لذت گرایی در چهره های گوناگون
۱٫لذت گرایی شخصی
تحلیل و بررسی نظریه
تحلیل و بررسی
۳٫نفع عمومی
نقد و بررسی
۴٫ مکتب عاطفه گرایی
۵٫ همهنگی میان منافع عمومی و خصوصی افراد
تحلیل و بررسی
پی نوشت ها:

فهرست منابع تحقیق كمال انسان از نظر اسلام در پایین آمده است.

. در کتب فلسفی و اخلاقی این بحث گاهی تحت عنوان «سعادت و شقاوت» و گاهی به عنوان « کمال و نقص» مطرح می شود.
. به کتاب طهارة الأعراق و ترتیب السعادات ابن مسکویه و… مراجعه شود. ّّ
. سوره ی اعراف : آیه ی ۱۷۹٫
. (… أَموالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللهُ لَکُم قِیاماً) سوره ی نساء : آیه ی ۵
. سوره ی طه ، آیه ی ۵۰٫
. سوره ی روم ،آیه ی ۳۰٫
. وسایل : ۱۷/۶۶ ب ۲۳ از مقدّمات تجارت ح ۱٫
. مستدرک : ۱۳ /۲۴ ب ۸ ح ۸٫
. وسایل ۱۷ /۴۰ ب ۹ ح ۱۳٫
. مستدرک : ۱۳ /۴۶۰ کتاب المزارعة ب ۱ ح ۵٫
. ینابیع الحکمة : ۱/۳۱۱ ب ۱۴ ح ۲۸٫
. ینابیع الحکمة : ۱/۳۱۰ ح ۲۷٫
“Jungian Learning Styles”, Kendra Van Wagner,
http://psychology.about.com/
تاریخ الفلسفة الیونانیة: تالیف یوسف کرم، ط دار القلم.
سیر حکمت در اروپا:۱/۱۵٫
سیر حکمت: ۱/۴۱
فلسفه اخلاق: ۵۹٫
تاریخ فلسفه یونان و روم :۱/۱۴۵٫
سیر حکمت :۱/۴۱، فصل سوم.
ریچارد پاپکین و آدروم استرول.
کلیات فلسفه، ترجمه دکتر سید جلال الدین مجتبوی:۲۰٫
کلیات فلسفه: ریچارد پاپکین، آوروم استرول: ۲۱٫
فردریک کاپلستون، تاریخ فلسفه:۱/۱۴۵، ترجمه سید جلال الدین مجتبوی.
تاریخ فلسفه یونان و روم:۱/۱۴۵٫
کلیات فلسفه: ۵۱ – ۵۲٫
می گوید: سید اهل الاباء الذی علم الناس، الحمیة والموت تحت ظلال السیوف، اختیارا له علی الدنیة . ابو عبد الله الحسین بن علی بن ابی طالب
علیمها السلام : شرح نهج البلاغة:۳/۲۴۹: سرور گروه زور نپذیر، مقاوم و ایستاده در مقابل ستم ، مرگ در سایه شمشیرها وگزینش آن بر زندگی پست را، به مردم آموخت ابو عبدالله حسین بن علی بن ابوطالب است.
جهانی که من می شناسم، ص ۶۴ ۶۵٫
جهانی که من می شناسم، ص ۶۸
۱- مائده، آیه ۱۰۵٫
تاریخ الفلسفة الیونانیة: تالیف یوسف کرم، ط دار القلم.
سیر حکمت در اروپا:۱/۱۵٫
سیر حکمت: ۱/۴۱
فلسفه اخلاق: ۵۹٫
تاریخ فلسفه یونان و روم :۱/۱۴۵٫
سیر حکمت :۱/۴۱، فصل سوم.
ریچارد پاپکین و آدروم استرول.
کلیات فلسفه، ترجمه دکتر سید جلال الدین مجتبوی:۲۰٫
کلیات فلسفه: ریچارد پاپکین، آوروم استرول: ۲۱٫
فردریک کاپلستون، تاریخ فلسفه:۱/۱۴۵، ترجمه سید جلال الدین مجتبوی.
تاریخ فلسفه یونان و روم:۱/۱۴۵٫
کلیات فلسفه: ۵۱ – ۵۲٫
می گوید: سید اهل الاباء الذی علم الناس، الحمیة والموت تحت ظلال السیوف، اختیارا له علی الدنیة . ابو عبد الله الحسین بن علی بن ابی طالب علیمها السلام : شرح نهج البلاغة:۳/۲۴۹: سرور گروه زور نپذیر، مقاوم و ایستاده در مقابل ستم ، مرگ در سایه شمشیرها وگزینش آن بر زندگی پست را، به مردم آموخت ابو عبدالله حسین بن علی بن ابوطالب است.
جهانی که من می شناسم، ص ۶۴ ۶۵٫
جهانی که من می شناسم، ص ۶۸٫

هم اکنون می توانید تحقیق كمال انسان از نظر اسلام را به قیمت ۹۰۰۰  تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.

توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید