دانلود تحقیق شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی - آسمان فایل
شهریور
۲۲
۱۳۹۵

دانلود تحقیق شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی

تحقیق شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی با هدف بررسی رابطه بين ارزشيابی و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايی روی ۶۴ دانش آموز و ۶۴ معلم انجام گرفت.جهت گردآوری داده ها، ۲ عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكی ويژه دانش آموزان با تعداد ۱۰ سئوال و ديگری ويژه معلم با تعداد ۲۰ سئوال تهيه و اجرا شد که می توانید دانلود کنید.

شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی

مشخصات فایل نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی

عنوان: بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و پرینت)
تعداد صفحات: ۲۱
حجم فایل: ۱۳۳ کیلوبایت

خلاصه آنچه در تحقیق  بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی می خوانید.

فصل پنجم
نتيجه گيری و بحث:
اين پژوهش با هدف بررسي رابطه بين شيوه ارزشيابي معلمان و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان انجام شده و نتايج نشان داد پاسخ دادن به سئوالات كتبي براي دانش آموزان راحت تر است و اضطراب آنها را كاهش مي دهد و اكثر دانش آموزان و معلمان ترجيح مي دهند كه امتحانات مستمر و پاياني به شيوه كتبي برگزار شود.
معلمان و دانش آموزان معتقد هستند كه نمره گزاري به روش كيفي بهتر است و برگزاري روش عملي در ارزشيابي مدارس مشكل تر است.
دانش آموزان و معلمان معتقد هستند كه امتحانات شفاهي به صورت گروهي برگزار شوند.
با توجه به نتايج حاصل از ارزيابي پرسشنامه هاي مربوط به معلمان و دانش آموزان مي توان اينگونه بيان كرد كه:
– از ديد معلمان ۹۲% دانش آموزان بهتر به سئوالات كتبي پاسخ مي دهند و فقط ۱۶% دانش آموزان سئوالات شفاهي را بهتر پاسخ مي دهند. معلمان ترجيح مي دهند كه ۵۸% امتحانات مستمر به شيوه كتبي و ۹۱% امتحانات پاياني به شيوه كتبي برگزار شود. زيرا روش كتبي ارزشيابي اضطراب دانش آموزان را كاهش مي دهد.
دانش آمزان ترجيح مي دهند كه ۴۲% امتحانات مستمر به شيوه كتبي و ۷۰% امتحانات پاياني به شيوه كتبي برگزار شود. پس نتيجه مي گيريم كه ۵۸% دانش آموزان تمايل دارند كه امتحانات مستمر به صورت شفاهي برگزار شود. از آنجا كه گفت و شنود رودررو (پرسشهاي شفاهي) امكان هدايت گفتگو به مسيرهاي دلبخواهي ميسر است معلم مي تواند از اين طريق دانش آموزان را به بيان خود و يافتن اشكالات يادگيري هدايت كند. در واقع يك پرسشگر بسيار ماهر مي تواند پاسخهايي را در دانش آموزان برانگيزد كه نشان دهنده فرايندهاي فكري او مي باشد. از اين روش مي توان براي بهبود روشهاي يادگيري دانش آموزان و شيوه هاي آموزشي معلم استفاده كرد زيرا آنها بازخوردهاي فردي را براي معلمان و دانش آموزان فراهم مي آورند.
معلمان معتقد هستند كه ۶۴% نمره گذاري به روش كيفي بهتر است و ۶۶% دانش آموزان معتقد هستند كه نمره گذاري به روش كيفي بهتر است. نتيجه مي گيريم كه نمره گذاري به روش كيفي بهتر از كمي است. ارزشيابي كيفي زمينه اي فراهم مي سازد تا دانش آموزان در كلاس درس با شادابي و نشاط بيشتر، و عميق تر مطالب درس را ياد بگيرند. بنابراين به جاي توجه افراطي به آزمون هاي پاياني و نمره روند ياددهي و يادگيري را در طول سال تحصيلي مورد توجه قرار مي دهد و در راستاي اين توجه، رشد عاطفي و اجتماعي و حتي جسماني دانش آموزان را در نظر مي گيرند. اين طرح با هدف بهبود كيفيت ياددهي و يادگيري و افزايش بهداشت رواني محيط ياددهي و يادگيري تغييرات اساسي را در نظام ارزشيابي به وجود مي آورد.
۵۳% معلمان گفته اند كه روش عملي ارزشيابي يادگيري دانش آموزان را بهتر مي سنجد و اما ۷۸% معلمان در اجراي اين روش ارزشيابي در مدارس با مشكل مواجه هستند. ۱۷% معلمان گفته اند كه اجراي روش شفاهي در مدارس مشكل است. (پيشنهاد: با استفاده از روش هاي جديد آموزشي و همراه با وسايل كمك آموزشي مي توانيم روش عملي ارزشيابي را در مدارس اجرا كنيم.) در گذشته آموزش و پرورش كشور ما بر حفظ اطلاعات توسط دانش آموزان و انتقال معلومات از سوي معلم تأكيد داشت و نظام ارزشيابي بر امتحانات شفاهي و كتبي استوار بود، يعني معلم پس از هر دوره سه ماهه از سال تحصيلي مي بايست با طرح سئوال هاي كتبي و شفاهي نمره پيشرفت تحصيلي دانش آموز را مشخص كند هرچند كه هميشه بر امتحانات كتبي تأكيد مي شد به عبارت ديگر سرنوشت تحصيلي دانش آموز در هر درس با حضور در يك جلسه امتحاني حداكثر دو ساعت رقم زده مي شد در حالي كه برخي از دروس، ماهيتاً مبتني بر مهارت آموزي، تغيير رفتار و بروز واكنش هاي متناسب يادگيري اند كه هميشه از آنها غفلت مي شده است.

فهرست مطالب تحقیق نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی در پایین آمده است.

چكيده
فصل اول
– بيان مسئله:
– هدف كلي تحقيق
– اهداف جزئي تحقيق:
– اهميت و ضرورت:
– سئوال هاي پژوهشي:
فصل دوم
– پيشينه تحقيق:
فصل سوم
روش تحقيق
فصل چهارم
پاسخ به سئوالات پژوهشي:
«يادداشت ها»:
منابع مورد استفاده
پيوست
ضميمه ۳:
ضميمه ۴: نمونه هايي از پاسخ معلّمان به سئوال باز پرسشنامه ويژه معلّمان:
منابع
پيوست
ضميمه ۱: پرسشنامه پژوهشي معلمان
ضميمه ۲: پرسشنامه پژوهشي دانش آموزان
ضميمه ۳: نمونه اي از پاسخ دانش آموزان به سئوال
ضميمه ۴: نمونه اي از پاسخ معلمان به سئوال
فصل پنجم
نتيجه گيری و بحث

هم اکنون می توانید تحقیق بررسی نگرش معلمان و دانش آموزان به شیوه های ارزشیابی در مدارس راهنمایی را به قیمت ۴۹۰۰ تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.

 

توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید

فقط به سوالاتی پاسخ داده می شود که مرتبط با موضوع فوق باشد.