دانلود پروژه تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری - آسمان فایل
آبان
۱
۱۳۹۵

دانلود پروژه تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری

اگر به دنبال پروژه ای کامل و مفید در مورد تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری هستید و یا علاقمند به آشنايی بیشتر با موضوع تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری می باشید پیشنهاد می کنیم از این فایل دیدن کنید. این فایل با فرمت word است و شما میتوانید آنرا ویرایش کرده و در تحقیق خود از آن استفاده کنید.

تاثیر تلویزیون در رشد مهارت های گفتاری

مشخصات  فایل تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری

عنوان : تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : ۸۵
حجم فایل : ۴۰۴ کیلوبایت

خلاصه آنچه در پروژه تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری می خوانید.

روش تحقيق
اين تحقيق به روش پيمايشي وبا حضور دركنار كودكان ونوجوانان صورت گرفته است. دراين پژوهش افراد گزينشي نبوده وانتخاب آنها جهت مصاحبه بصورت اتفاقي صورت گرفته است. از نگاهي ديگر، مي توان تحقيق انجام شده را يك پژوهش به روش مشاهده غير مستقيم نماييد. دراينجا، نمونه هاي گفتاري از طريق مشاهده ومصاحبه با كودكان صورت گرفته است ولي رفتار كودك درهنگام تماشاي تلويزيون بطور مستقيم مورد بررسي قرار نگرفته است. درحقيقت بصورت تركيبي از روش پيمايشي ومشاهده غيرمستقيم است.
جامعه پژوهشي اين تحقيق، نوجوانان ۸ ساله شهرستان نيشابور مي باشند، كه همگي دركلاس سوم ابتدايي مشغول به تحصيل مي باشند. دراين تحقيق ۷۰ نفر بصورت اتفاقي وبا حضور درمدارس ومساجد وكلاس هاي فوق برنامه مختلف انتخاب شده ومورد مصاحبه قرارگرفته اند. دراين پژوهش سعي شده است تا با افراد مختلف براساس ميزان تماشاي تلويزيون وحضور ويا عدم تلويزيون در منزلشان باآنها گفتگو شود.
اين تحقيق درشش ماهه اول سال ۱۳۸۴ صورت پذيرفت وافراد مورد تحقيق نيمي دختر ونيمي پسر انتخاب شدند.
همانگونه كه ذكر شد، به لحاظ توزيع سني، افراد مورد مصاحبه همگي ۸ ساله بوده اند. به اين دليل كه سن ۸ سالگي سني است كه كودكان از لحاظ گفتاري به مرحله گفتار ثابت مي رساند ودرنتيجه، دراين مرحله بهتر مي توان تأثير تلويزيون را برگفتار آنان مورد بررسي وتحليل قرار داد.
دراين پژوهش، كودكان ونوجواناني كه درخانواده بدون تلويزيون زندگي كنند، وجود نداشت. تمام ۷۰ كودك ونوجوان جامعه آماري اين تحقيق حداقل يك دستگاه تلويزيون ۱۴ اينچ رنگي درمنزلشان وجود داشت. همچنين خانواده هايي بودند كه درمنزلشان دو دستگاه تلويزيون قرار داشت. درنتيجه احتمال يافتن افرادي كه بدون تلويزيون باشند تا از طريق آن بتوان تأثير تلويزيون را بطور مشخص از طريق گروه با تلويزيون و گروه بدون تلويزيون دركودكان ونوجوانان بررسي كرد، به صفر رسيد. به همين منظور سعي شد تا از طريق مدت تماشاي تلويزيون واز طريق مصاحبه با كودكان ونوجوانان، پي برده شود كه كودكان چقدر تلويزيون تماشا مي كنند. درنتيجه كودكان به دو گروه كساني كه كمتر تلويزيون تماشا مي كنند وكساني كه بيشتر تلويزيون تماشا مي كنند تقسيم شدند.
نكته اي كه دراينجا بايد به آن اشاره كرد، اين است كه چون انجام مصاحبه به روش مشاهده غير مستقيم است، كودكان ونوجوانان رفتارشان بطور مستقيم از طريق تماشاي تلويزيون بررسي نمي شود. آنچه درتعيين ميزان تماشاي تلويزيون به ما ياري داد، گفته هاي خود كودكان وهمچنين نوع وميزان گفتار آنها بود. لازم به ياد آوري است كه از طريق پرسش از كودكان، درباره اينكه چه برنامه هايي تماشا مي كنند ومدت زمان پخش برنامه ها توانستيم بطور نسبي پي به مدت زمان تماشاي تلويزيون توسط كودكان پي ببريم.
براساس تحقيق صورت گرفته، هركودك ونوجوان بطور متوسط روزانه ۵/۳ تا ۴ ساعت تلويزيون تماشا مي كنند كه دراين ميان دركمترين زمان، كودك حدود ۵/۲ ساعت ودر بيشترين مدت، حدود ۵/۶ ساعت تلويزيون تماشا مي كنند.
دربين برنامه هايي كه كودكان ونوجوانان بيشتر وقت خود را صرف تماشاي آنها مي كنند، برنامه هاي كودك ونوجوان با اقبال بيشتري روبرو هستند واين درحالي است كه مجموعه هاي تلويزيوني كه ازشبكه هاي مختلف تلويزيوني پخش مي شود، دردرجه دوم اهميت براي اين قشر ازگروه سني قرار دارد.سوالاتي كه ازكودكان ونوجوانان براي انجام مصاحبه پرسيده شد به شكل زير بودند:
۱- چه برنامه هايي را تماشا مي كنيد؟
۲- در روز بطور متوسط چند ساعت تلويزيون تماشا مي كنيد؟
۳- درايام هفته چه روزهايي بيشتر تلويزيون تماشا مي كنيد؟
۴- درپايان، از كودك خواسته مي شد تا درباره يك موضوع كه به انتخاب خود كودك بود صحبت كند. آنچه كودك بيان مي كرد، بعنوان نمونه گفتاري جمع آوري شده وسپس بصورت مكتوب درمي آيد.
همانطور كه انتطار مي رفت، درجواب سوال اول، كودكان به برنامه هاي كودكان ونوجوانان، مجموعه هاي تلويزيوني وتبليغات بازرگاني وگروهي كمي هم اخباراشاره مي كردند.
درسؤال دوم همانطور كه قبلاً به آن اشاره شد به مدت زماني بين ۵/۳ تا ۴ ساعت اشاره مي شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد گفتار خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.
دانلود تحقیق زبان آموزی و رشد گفتار

فهرست مطالب پروژه تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری را در قسمت پایین میتوانید مشاهده نمایید.

 تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری

هم اکنون می توانید تحقیق تاثیرتلویزیون در رشد مهارت های گفتاری را به قیمت ۹۰۰۰ تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.

توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید

فقط به سوالاتی پاسخ داده می شود که مرتبط با موضوع فوق باشد.