دانلود پایان نامه نظام آموزشی چین - آسمان فایل
مهر
۲۲
۱۳۹۵

دانلود پایان نامه نظام آموزشی چین

 اگر به دنبال کسب اطلاعات در مورد نظام آموزشی در دیگر کشورها هستید؟ یا به دنبال پایان نامه نظام آموزشی چین می باشید. ساختار نظام آموزشی – آموزش معلمان – تكنولوژی آموزشی- آموزش اقليتهای قومی – آموزش فنی حرفه ای، فقط چند نمونه از موارد ذکر شده در این پایان نامه است. دانلود و مطالعه پایان نامه نظام آموزشی چین را از دست ندهید. 

آموزش غير رسمی

مشخصات فایل نظام آموزشی چین

عنوان: نظام آموزشی چین
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و پرینت)
تعداد صفحات: ۱۳۵
حجم فایل: ۵۱۹ کیلوبایت

خلاصه آنچه در پایان نامه نظام آموزشی چین می خوانید.

آموزش پيش دانشگاهی
تاريخچه

تا قبل از پايه گذاري جمهوري خلق چين در سال ۱۹۴۹ ، آموزش پيش دانشگاهي در چين بسيار عقب افتاده بود . طي سال ۱۹۴۶ كه سال اوج توسعة آموزشي محسوب مي گردد؛ كشور چين تنها از ۱۳۰۰ مدرسه پيش دبستاني، ۲۸۹ هزار مدرسه ابتدايي و ۴۲۶۶ هزار مدرسه متوسطه برخوردار بود. پس از سال ۱۹۴۹ دولتهاي محلي و مركزي كشور توجه عمده اي به آموزش پيش دانشگاهي معطوف داشته و به تخصيص منابع مالي، انساني و مادي زيادي به حوزه آموزش مبادرت نمودند. در سال ۱۹۷۸، با پذيرش سياست اصلاح و گشايش درهاي كشور به دنياي بيرون، آموزش پيش دانشگاهي وارد عصر نويني از پيشرفت گرديد. طي سال ۱۹۸۵، كميتة مركزي حزب كمونيست چين به صدور بيانيه اي با عنوان « تصميماتي در خصوص تغييرات ساختار آموزشي» مبادرت نمود كه بر اصل پاسخگوي حكومتهاي محلي در خصوص ارائه برنامه هاي آموزش پيش دانشگاهي استوار بود. سياست گذاري جديد، به عنوان انگيزه اي براي حكومتهاي محلي به ويژه بخش ها و شهرستان ها مطرح بود. طي سال ۱۹۸۶، كنگره خلق چين مبادرت به اعلان قانون آموزش پايه در جمهوري خلق چين نمود. بر اين اساس، آموزش پيش دانشگاهي بر پايه قانوني محكم بنا گرديد. طي سال ۱۹۹۳، كميتة مركزي حزب كمونيست چين و مجلس ايالتي متفقاً به صدور اعلامية «راهنمايي هايي در خصوص تغييرات و پيشرفت آموزشي كشور چين» مبادرت نمودند. اعلاميه مذكور در جهت روشن شدن جهت ها و سياست هاي اساسي ويژه آموزش پيش دانشگاهي طي قرن بيست و يكم صادر گرديد. در اوايل سال ۱۹۹۹، مجلس ايالتي همچنين به تصويب راهكار عملي جهت احياء آموزش طي قرن بيست و يكم» مبادرت نمود. راهكار فوق كه توسط وزارت آموزش طراحي و قاعده بندي يافته بود بر استراتژي تقويت چين در حوزه علوم، فن آوري و آموزش استوار بود. هدف اصلي ارائه راهكار فوق طراحي برنامه كار تغييرات و توسعة آموزش بين دو قرن بر اساس «قانون آموزش جمهوري خلق چين» و اعلاميه « راهنمايي هايي در خصوص تغييرات و پيشرفت آموزش در چين» بود. در ژوئن سال ۱۹۹۹، كميتة مركزي حزب كمونيست چين و مجلس ايالتي متفقاً به اعلان مصوبه تعميق تغييرات آموزشي و پيشبرد كامل كيفيت آموزش مبادرت نمودند. لازم به ذكر است كه مصوبه مذكور در جهت بنا نهادن آموزش اساسي سوسياليستي با خصوصيات چيني طي قرن بيست و يكم صادر گرديد. طي ۵۰ سال اخير، از زمان پايه گذاري جمهوري خلق چين، آموزش پيش دانشگاهي در چين به موفقيت هاي فراواني نائل آمده است به نحوي كه مطابق آمار بدست آمده در پايان سال ۱۹۹۸، كشور چين از ۱۸۱۴۰۰ مدرسه پيش دبستاني با ۲۴۰۳۰۳۰۰ دانش آموز، ۶۰۹۶۲۶ مدرسة ابتدايي با ۱۳۹۵۳۸۰۰۰ دانش آموز، ۶۳۹۴۰ مدرسة مقدماتي متوسطه (Junior) با ۵۳۶۳۰۳۰۰ دانش آموز و ۱۳۹۰۰ مدرسة تكميلي متوسطه (Senior) (سه سال آخر متوسطه) با ۹۳۸۰۰۰۰ دانش آموز و ۱۵۳۵ مدرسه استثنايي با ۳۵۸۴۰۰ دانش آموز برخوردار مي باشد.

نهادهای مركزی
دولت مركزي به تعيين خط مشي آموزش پيش دانشگاهي مبادرت مي نمايد و اين در حالي است كه مسووليت مديريت مراكز سطوح مختلف آموزشي بر عهده دولت هاي محلي مي باشد. وزارت آموزش نيز به طبقه بندي قوانين، سياست ها و برنامه ريزي كلي و اجزاء اساسي سيستم آموزشي كشور مبادرت مي نمايد. گفتني است كه نظارت مستقيم وزارت آموزش در جهت پايه ريزي اصول ويژه آموزش معلمان، آموزش در مناطق فقير و اقليت نشين و نظارت كلي بر عملكرد ادارات آموزش محلي صورت مي گيرد.
دولت هاي ايالتي نيز عهده دار مسووليت اجراي كامل برنامه هاي آموزش پيش دانشگاهي در حوزة حكومتي خود مي باشد. كه از آن جمله مي توان به طراحي و گسترش سياست ها و برنامه ريزي آموزشي در مدارس محلي ابتدايي و متوسطه، سازماندهي، ارزيابي و اجراي سياست هاي ويژه آموزش پايه، ارائه برنامه هاي آموزشي ويژه مناطق فقير و اقليت نشين و تامين كمك هاي مالي مناطقي از كشور كه هزينه هاي آموزشي كافي برخوردار نمي باشند، اشاره نمود. دولتهاي محلي نيز عهده دار مسؤوليت اصلي آموزش پايه مشتمل بر مديريت مسائل مالي آموزشي، انتصاب و مديريت معلمان و رؤساي مدارس و تعيين خط مشي هاي آموزشي مراكز آموزش ابتدايي و متوسطة مي باشند. حكومت مركزي نيز به تشويق مشاركت فعال شهروندان چيني جهت احداث و ادارة مراكز آموزش ابتدايي و متوسطه (مشتمل بر مراكز آموزش پيش دبستاني) مبادرت مي نمايد. دولت چين عهده دار مسؤوليت جذب مشاركت كليه اقشار و بخش هاي جامعه در جهت ارتقاء سطح كيفي و كمي برنامه هاي آموزشي مي باشد. مراكز پيش دبستاني، مدارس ابتدايي و متوسطه به واسطه برقراري اتحاد و همكاري ميان مؤسسات و كميته هاي محلي يا روستايي مورد حمايت واقع شده، شوراهاي آموزشي شكل گرفته و مبادرت به جلب حمايت بخش هاي گوناگون اجتماعي براي مدارس مي نمايند.

فهرست مطالب پایان نامه نظام آموزشی چین در پایین آمده است.

نظام آموزشی چینهم اکنون می توانید تحقیق نظام آموزشی چین را به قیمت ۹۰۰۰ تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.

توجه : لطفا از این پایان نامه جهت تکمیل مطالعات و تحقیقات خود استفاده کنید و از ارایه مستقیم آن به عنوان پایان نامه و یا پروژه تخصصی به استاد خودداری کنید.
در صورتی که هرگونه اطلاعاتی شامل پروژه، مقاله، تحقیق، پایان نامه، گزارش کارآموزی و … در مورد هر موضوعی در اختیار دارید که مالکیت آن برای خودتان است. نیاز به خرید و پرداخت هزینه نیست، ما با شما تبادل فایل خواهیم داشت. کافیست عنوان و فهرست فایل خودتان را برای ما ارسال کنید، تا پس از بررسی توسط پشتیبانی سایت، راهنمایی های لازم برای تان ارسال شود. ما در کمتر از ۲ ساعت مورد را بررسی کرده و نتیجه را به اطلاع شما خواهیم رساند. برای تبادل فایل ها و اطلاعات با ایمیل زیر در ارتباط باشید. ایمیل پشتیبانی: contact-us@asemanfile.ir

      مطالب مرتبط



برای ارسال سوال، نظر، انتقاد، پیشنهاد، از فرم زیر استفاده کنید

فقط به سوالاتی پاسخ داده می شود که مرتبط با موضوع فوق باشد.